1. İstanbul Tiyatro Festivali Studio Oyuncularının Sahneleyeceği Şahika Tekand’ın yazıp yönettiği ‘IO’ ile açılışı yapıyor. “”13-30 Kasım tarihlerinde UNiQ Hall’de sahnelencek oyunda Gizem Bilgen, (Kratos)Deniz Karaoğlu, (Hermes)Gökhan Küçük, (Prometheus) Yiğit Özşener, ve  (Io) Şahika Tekand rol alıyor.

Sabit Doğan
info@dirensanat.comıo,

Henüz oyunun içeriği hakkında kesin bir bilgi sahibi değilsek bile Şahika Tekand’ın Tiyatro festivalinde hep başarılı işler çıkardığını söyleyebiliriz. Özellikle oyuncuların başarılı bedensel ağırlıklı performanslarını görmek için sabırsızlanıyorum. Fiziksel oyunculuğa Ses, Işık, özgün kurgu ve sahneleme tekniği de eklendiğinde alacağımız haz kaçınılmaz. Önceki festival açılışında Şahika Tekand’ın ‘Godoyu Beklerken, Gergedanlar gibi oyunlarını izlemiştik. Rejisini hep özgün buldum… İçimden “tiyatromuz nerelere kadar gelmiş” dedim.  Şahika Tekand ve Studio oyuncularının ortaya koyduğu eseri hep ufuk açıcı buldum…  Çıtamızı her seferinde biraz daha yükselttiler.

Ekibe baktığımda ilk göze çarpan isim, geçtiğimiz yıl Sadri Alışık Tiyatro Oyuncu Ödüllerinde ‘Kader Can’ ile En İyi Erkek Oyuncu Ödülünü alan Deniz Karaoğlu oluyor. Başarılı oyuncunun bir buçuk saat sahnede  hem dans edip hem de hikayesini bir rapçinin diliyle anlatması olağan üstüydü. Buradan bakıldığında ‘IO’ oyununa ilgimiz daha da arttı… Ama şunu da belirtmek gerekir; Tiyatroların oyunun tanıtım metinlerinin daha anlaşılabilir ifade kullanılarak yazılması önemli bir husus. Şöyle Deniliyor tanıtımında  “Tragedya ve klasikleri özgün yaklaşımıyla sahneye taşıyan Şahika Tekand, bu kez; tragedyası Io aracılığıyla, Olympos ve Zeus’la hesaplaşıyor. Mitolojiyi başka bir ele alışla okuyan oyun; ataerkil dünya düzenini, hafızasını ve sorgulama yetisini terk eden bugünün insanını, şiirsel bir aksiyon düzeni ile sahneye taşıyor. Işık, ses ve hareketin dinamik ve gerilimli birlikteliğiyle yürüyen oyunda, hareket düzeni hareketin müziğini görünür kılarken, konuşma düzeni de dilin müziğini esas alarak esere müzikal bir dinleti niteliği kazandırıyor” Açıkça belirtmek gerekirse Şahika Tekand’ı tanımasam, daha önceki çalışmalarını takip etmesem bu ifadelere bakarak bu oyuna gitme fikri oluşmaz bende. Normal bir tiyatro seyircisinin de aynı fikirde olduğu kanısındayım. Ama  Şahika Tekand’ın ismi Studio Oyuncuları, performans, festival Açılışı deyip merak eder giderim elbette.

Oyunu görmeden de bir şey söylemek mümkün değil elbet. Ama ben çok güzel bir çalışma çıkacağı düşüncesindeyim. Festivalin açılış oyununu merakla bekliyorum.

 

STUDIO OYUNCULARI

  • Yazan ve Yöneten: Şahika Tekand
  • Sahne ve Kostüm Tasarımı: Esat Tekand
  • Işık Tasarımı: Şahika Tekand
  • Dramaturji: Verda Habif
  • Kratos ve Bia Hareket Düzeni: Gizem Bilgen
  • Koro Lideri: Nilgün Kurtar
  • Prodüksiyon Amiri: Murat Ersan
  • Yönetmen Yardımcıları (alfabetik sırayla): Verda Habif, Nilgün Kurtar
  • Yönetmen 2. Yardımcıları (alfabetik sırayla): Hilal Altıntaş, Emre Denizoğlu, Betül İngin
  • Oynayanlar (alfabetik sırayla): (Bia)Gizem Bilgen, (Kratos) Deniz Karaoğlu, (Hermes) Gökhan Küçük, (Prometheus) Yiğit Özşener, (Io) Şahika Tekand
  • Koro (alfabetik sırayla): Anıl Albayrak, Huriye Aliefendioğlu, Selinay Duman, Aren Fındık, Mehmet Bahattin Genç, Verda Habif, Altay İcimsoy, Bilal Yiğit İnal, Betül İngin, Seda Kandemir, Buket Koyuncu, Nilgün Kurtar, Gökhan Özcan, Can Özmen, Cihat Parıltı, Bulut B. Sezer, Burcu Bacanak Şahin, Onur Tanyeri, Gizem Tileylioğlu, Nazlı Deniz Topçam, Burak Zafer
  • Işık Masası Oyuncusu: Melike Durukan

Tragedya ve klasikleri özgün yaklaşımıyla sahneye taşıyan Şahika Tekand, bu kez; tragedyası Io aracılığıyla, Olympos ve Zeus’la hesaplaşıyor. Mitolojiyi başka bir ele alışla okuyan oyun; ataerkil dünya düzenini, hafızasını ve sorgulama yetisini terk eden bugünün insanını, şiirsel bir aksiyon düzeni ile sahneye taşıyor. Işık, ses ve hareketin dinamik ve gerilimli birlikteliğiyle yürüyen oyunda, hareket düzeni hareketin müziğini görünür kılarken, konuşma düzeni de dilin müziğini esas alarak esere müzikal bir dinleti niteliği kazandırıyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.