Cem Karaca

CEM KARACA, GENÇLERE MERHABA DİYOR

 

Ustalara saygı albümleri kuşağında son durak Cem Karaca oldu. Müzik ve tiyatro dünyasından genç sanatçılar tarafından seslendirilen Cem Karaca hitleri DMC etiketiyle raflarda. Bu kez albüm değerlendirmesini sanatçı künyesi eşliğinde tek tek yapalım. Söz konusu Cem Karaca olunca biraz daha ince eleyip sık dokumakta fayda görüyorum. Hadi bakalım:

UMUT SEFA YILDIZ

Sıla – Sen de Başını Alıp Gitme: İşini yapmış, ötesi yok.
Teoman – Tamirci Çırağı: Teoman kendine özgü tavrıyla söylemiş. Düzenlemeler de başarılı. Yıllar sonra da dinlenir.
Fırat Tanış – Sevda Kuşun Kanadında: Cem Karaca’nın coşkulu söyleyişi yerini oldukça dingin bir yoruma bırakmış. Ancak sonuç muhteşem olmuş. Şarkıya bunca zaman sonra bambaşka bir tat gelmiş. Tebrikler Fırat Tanış.
Haluk Levent – Yorgunum Kaptan:
Cem Karaca tavrıyla bire bir örtüşüyor. Ben beğendim.
Halil Sezai feat. Sansar Salvo – Oh be:
Bu şarkı için Halil Sezai o kadar doğru bir seçim ki o kadar olur.

Mehmet Erdem – Islak Islak: Bu şarkıyı zamanında rahmetli Barış Akarsu öyle bir söyledi ki Cem Karaca’nın kendisinden bile iyiydi. Başka bir yorum bu. Ama bu şarkı bir isyan şarkısı, öyle pes sesten olmuyor işte. Ayrıca yaylı düzenleme de bir o kadar yoruyor. Sadece ney kalsaymış.
Kolpa – Bu Son Olsun:
Bu şarkıyı sevgili Emre Altuğ daha önce çok iyi yorumlamıştı.

O yüzden pek ısınamadım.
Can Bonomo – Namus Belası:
En sıra dışı düzenlemelerden birisi.

Ya seversiniz ya sevmezsiniz. Arası yok.

Ben pek sevmedim. Zorlama duruyor.

Albüm bütünlüğüne de uymuyor pek.
Yüksek Sadakat – Ceviz Ağacı:
Albümün en başarılı şarkılarından biri diyebilirim.

Ne yalan söyleyim ben bu şarkıyı pek sevmezdim.

Ama Yüksek Sadakat yepyeni bir lezzet katarak şarkıya üç gömlek eklemişler.
Cemil Demirbakan – Kara Bahtım:
Albümün tartışmasız en iddialı yorumlarından biri Cemil Demirbakan’a ait.

Kendi kulvarında Türkiye’nin en geniş ses aralığına sahip en güçlü erkek (bu şarkı en iyi kanıt)

vokallerinden biri olmasına rağmen daha az ortalarda gördüğümüz bir isim.

Keşke onu daha çok görebilsek, dinleyebilsek.

Kara Bahtım’daki yorumu ise tek kelimeyle muazzam.

Doğru şarkı doğru isimle buluşmuş. Tebrikler.
Gökcan Sanlıman – Sakın Dönme:
En vasat yorumlardan biri,

üzgünüm.

Olmasaydı da olurdu.
Kök – Bindik Bir Alamete:
Cem Karaca’nın en kült parçalarından biri.

Tüm iyi niyete rağmen yorum olarak aslının çok gerisinde.

Düzenlemeler kurtarıyor.
Şevket Çoruh – Parka:
Şarkıyı ilk dinlediğimde kimin söylediğini bilmiyordum.

Şarkı ilerledikçe bu yoruma hayran olmaya başladım.

Sonra isme bakınca çok şaşırdım.

Tiyatro ve sinema dünyasından tanıdığımız Şevket Çoruh.

Bu kadar güzel bir sesi olduğunu bilmiyordum.

Şarkının hikayesi de zaten dramatik olunca ortaya tek kişilik bir tiyatro oyunu çıkmış. Muhteşem.

Bu kulvarda da şansını denemeli.
Ayşen Gruda – Buluşma:
Albümde Sıla’dan sonraki diğer kadın sanatçı Ayşen Gruda güzel bir şiirle kapanışı yapıyor.

Sonuç olarak; Merhaba Gençler, büyük ustaya yakışacak bir saygı albümü olmuş.

Seneler sonra da dinlenecektir.

(Gerçi Resimdeki Gözyaşları ve O Leyli gibi diğer önemli Karaca hitleri de olsaymış demeden geçemiyoruz.)

Emeği geçenleri kutluyorum.

Cem Karaca’nın ne kadar ölümsüz bir sanatçı olduğunu

bu vesileyle bir kez daha anlamış ve onu anmış olduk.

Nice yaşlara büyük usta!

www.dirensanat.com

cem karaca ile ilgili aramalar

cem karaca youtube

cem karaca hayatı

cem karaca şarkılar

ilkim karaca

cem karaca neden öldü

cem karaca kimdir

Bir Cevap Yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.