10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali Basına Tanıtıldı

0

10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali basın toplantısı 02.11.2020 Pazartesi günü çevrimiçi uygulamayla gerçekleşti. Festival Başkanı Adem Sözüer’in açılış konuşmasının ardından, Festival direktörü Bengi Semerci konuklara; festivale ve filmlere ilişkin ayrıntıları görsel sunumlarla aktardı.

Çevrimiçi Festival

Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali 10. kez sinema profesyonelleri ve seyircisi ile buluşuyor. Sinemanın toplum için bir ayna olduğu düşüncesi ve adaletin bu aynadan yansımasının önemine olan inancı her yıl katılan yenilikler, yeni filmler, yeni bölümler ve en önemlisi adalet ve sinema gönüllüleri ile artıyor. Festival 20 – 26 Kasım 2020 tarihleri arasında çevrimiçi gerçekleşecek. Ayrıca her yıl olduğu gibi bu yıl da öğrenci jürisi festivalde yerini alacak.

nbsp;

Altın Terazi Kısa Metraj Film Yarışması’nda on kısa film  yarışacak

Bu yıl film gösterimleri her yıl olduğu gibi Türk ve Dünya sinemasından seçilmiş, ana temaları adalet olan filmlerden oluşuyor. Altın Terazi Uzun Metraj Film Yarışması’nda 8 film yarışacak.

Altın Terazi Uzun  Metraj Film Yarışması’nda Sekiz  film yarışacak

Yine Türk ve Dünya sinemasından seçilmiş, ana temaları adalet olan filmler Altın Terazi Uzun Metraj Film Yarışması’nda yerini bulacak. Bu bölümde 10 film yarışacak.

“Adalet Terazisi”

Bu yıl “Adalet Terazisi” yine seyirciye ulaşacak. Adalet Terazi’si bölümünde 5 tane dünya sinemasının seçkin örneklerinden film yer alıyor. Adalet temalı kısa filmlerin oluşturduğu seçkiler ve kısa film yönetmenleri ile söyleşiler programın önemli bir parçasını oluşturuyor.

Endüstri Günleri ‘VisionIST’

Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali kapsamında gerçekleşecek olan film endüstrisinin buluşmasını sağlayan, endüstrideki gelişmelerin tanıtıldığı, tartışıldığı, iletişim toplantılarının yapıldığı VisionIST, “Endüstri Günleri” olacak. 21-22 Kasım 2020 tarihlerinde gerçekleşecek bu bölümde hızla gelişen endüstride farklı kuşaklardan gelen ulusal ve uluslararası meslek profesyonellerinin birbirini tanıması, iletişimde bulunması ve bu şekilde üretimlerine yansıtacak katkıyı sağlaması hedeflendi. VisionIST’in kolayca takip edilebilmesi için bu yıl akreditasyon formu da yayınlandı: https://www.icapff.com/tr/uscff-endustri-gunleri-v…

Festival açılışı 19 Kasım’da

Festival 19 Kasım 2019 Perşembe günü çevrimiçi yapılacak açılış ile başlayacak.

Akademik programda önemli konular ve konuklar “Ben Masumum”

Onuncusu düzenlenen “Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali”nde bu yıl, “Adalet” teması ile dünyanın dört bir yanından “Ben Masumum” temalı filmleri bir araya getiriliyor. Bu filmleri oluşturanları izleyici ile buluşturarak; sosyo-kültürel hayatın zenginleştirilmesine, sinema sanatının farklı kültürlerle tanışmasına aracılık ediliyor. Konuyla ilgili festival başkanı Prof. Dr. Adem Sözüer toplantıda katılımcılara şu önemli açıklamaları yaptı: “Film festivalinde film programının yanı sıra çeşitli ülkelerden akademisyenlerin katılımıyla geniş bir akademik program gerçekleşecek. 10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali’nin akademik programı, 19 Kasım Açılış – 26 Kasım Ödül Töreni kurgu aralıklarında çevrimiçi düzenlenecek.

Jüriler açıklandı

Festival Direktörü Bengi Semerci; Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali’nin 10. yılında “Uzun Metraj Film Yarışması” jürisini açıkladı. Adalet temalı filmlerin yarışmacı olarak katılacağı festivalin uzun metraj jüri başkanlığını, ‘Teen Patti’ ve ‘Parched’ gibi ödüllü filmlerin yönetmeni ve yapımcısı Leena Yadav yapacak.

Altın Terazi Uzun Metraj Film Yarışması Jürisi

Altın Terazi Uzun Metraj Film Yarışması’nın jürisinde Leena Yadav’in (jüri başkanı) yanı sıra; Ömür Atay (yönetmen), Rodd Rathjen (yönetmen), Alin Taşçıyan (film eleştirmeni) ve Tuba Ünsal (oyuncu) gibi sinema dünyasının ünlü isimleri bulunacak.

Ödüllü filmlerin yönetmeni Leena Yadav Suç ve Ceza Film Festivali’nde jüri başkanı

Jüri başkanı Leena Yadav aynı zamanda, 2018 yılında ‘Netflix Orijinal Film’ kategorisinde yayınlanan ‘Rajma Chawal’ filmini yazıp yönetmesi ile de tanınıyor. Yadav’in hazırladığı ilk gerçek suç belgeseli yakında Netflix’de yayınlanacak. Jüri üyesi Rodd Rathjen ise 9. Uluslararası Altın Terazi Uzun Metraj Film Yarışması “En İyi Film Ödülü”nü, “Batmadan” filmi ile kazanmıştı.

Altın Terazi Kısa Metraj Film Yarışması Jürisi

Altın Terazi Kısa Metraj Film Yarışması’nın jüri başkanlığını ise yönetmen Ruth Gabriel gerçekleştirecek. Gabriel’in yanı sıra; Vuslat Saraçoğlu (yönetmen) ve Alican Yücesoy (oyuncu) da jüri ekibinde yer alacak. Jüri başkanı Ruth Gabriel; film yapımcısı, ödüllü şiir yazarlığı ve iletişim uzmanlığı ile de tanınıyor.

“Onur Ödülleri” belli oldu

Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali’nin her yıl verdiği onur ödülleri belli oldu. 10. yılında festival danışma kurulu ‘Sinema Onur Ödülü’nü Agnieszka Holland, ‘Akademik Onur Ödülü’nü Paulo Pinto de Albuquerque ve ‘Sinemaya Katkı Ödülü’nü Uğur İçbak’a vermeyi kararlaştırdı.

Bu yıl 10.’su 20-26 Kasım 2020 tarihlerinde düzenlenecek olan Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali’nde geri sayım devam ederken onur ödüllerini alacak isimler açıklandı. Festival Direktörü Bengi Semerci tarafından yapılan açıklamaya göre ‘Sinema Onur Ödülü’ Agnieszka Holland’a verilecek. Onur ödülleri 19 Kasım 2020 Perşembe günü sahiplerine takdim edilecek.

Sinema Onur Ödülü yönetmen “Agnieszka Holland”’a verilecek

İlk filmi ile 1980’de Cannes’de Uluslararası Eleştirmenler Ödülü kazanan ve genellikle siyasi ya da Polonya temalı filmleri ile tanınan yönetmen, 1981 yılında Polonya’da sıkıyönetim ilan edilmesi ve filmlerini dağıtımdan kaldırılması üzerine Fransa’ya göç etmiştir. Yabancı film dalında Oscar adayı olan Angry Harvest (1985) filmin yanı sıra To Kill the Priest (1988), Altın Küre Ödülü aldığı Europe Europe (1990), Oscar adayı In Darkness (2011), 2016’da Berlin Film Festivali’nde Altın Ayı Ödülü kazandığı Spoor filmleriyle tanınmaktadır. Yönetmenin en son filmleri Berlinale’de premier yapan Mr. Jones ve Charlatan filmleridir. Son filmi Charlatan Türkiye’de ilk kez 10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali kapsamında gösterilecektir. Holland ayrıca The Killing, Cold Case, Wire gibi bilinen TV dizi filmlerinin de yönetmenliğini yapmıştır. Holland’ın 3 Oscar adaylığı olan bulunmaktadır.

19 Kasım 2020 Perşembe akşamı 10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali açılış töreninde ödülünü alacak olan Agnieszka Holland aynı zamanda festivalin endüstri bölümü olan VisionIST kapsamında bir ‘Ustalık Sınıfı’ söyleşisi yapacaktır.

Akademik Onur Ödülü hukuk profesörü “Paulo Pinto de Albuquerque”’e takdim edilecek

Festivalin Hukuk ve Ceza Adaleti Uluslararası Akademik Programında bu yıl tartışılacak tema “Ben Masumum” olarak belirlendi. Akademik Onur Ödülü de 2011 yılından günümüze değin Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Portekiz hakimi olarak görev yapan Ceza Hukuku profesörü Paulo Pinto de Albuquerque’ye verilecektir. Lizbon’da sürdürdüğü akademisyenliğin yanı sıra ABD, Fransa, Çin başta olmak üzere birçok üniversitede misafir öğretim üyeliği yapmıştır.

Sinemaya Katkı Ödülü yönetmen Uğur İçbak’a verilecek

Her yıl verilen sinemaya katkı ödülü bu yıl İz, İstanbul Kanatlarımın Altında, Eşkiya, Hoşçakal Yarın, Vizontele-Tuuba gibi 17 uzun filmin görüntü yönetmenliğini yapan Uğur İçbak’a verilecek. Ayrıca yönetmenlik ve görüntü yönetmeni olarak çok sayıda reklam ve klip çalışmasına imza atmış olan İçbak M.S.Ü. Sinema TV Merkezi’nde eğitmen olarak yer almakta ve ‘’Aydınlatma Teknikleri’’ üzerine uygulamalı dersler vermektedir. En iyi görüntü̈ dalında 2 Altın Portakal, 1 Siyad (Sinema Yazarları Derneği) ödülü̈ bulunmaktadır.

Festival görsel ve içerikleri için drive linkimiz: https://drive.google.com/drive/folders/1W4E3k36_J-qmmyTb082WH7G0yK3o5x9l?usp=sharing

AÇILIŞ FİLMİ

OPENING FILM

En Uzun Gece

DCP / Renkli Color / 88′

Farsça; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Farsi with Turkish and English subtitles

Fransa / İran / Almanya / İsviçre / Lüksemburg / Lübnan, 2019

France / Iran / Germany / Switzerland / Luxembourg / Lebanon, 2019

Yönetmen Director

Massoud Bakhshi

65 yaşındaki kocası Nasser’i kazayla öldürme suçundan idama mahkum edilen 22 yaşındaki Maryam’ın tek şansı Nasser’ın kızı tarafından canlı yayınlanan bir popüler bir televizyon programında affedilmesidir. Bu tv programı İran’da gerçekxten vardır ve bu film İran’da kadının konumunu, adaleti ve masumiyet kavramını sorgulamaktadır.

Yalda, a Night for Forgiveness

In Iran today: Maryam (22) accidentally kills her husband Nasser (65) and is sentenced to death. The only person who can save her is Mona (37), Nasser’s daughter. All Mona has to do is appear on a popular live TV show and forgive Maryam. This TV show does exist in Iran, it has inspired this fiction.

*2020 Berlin Uluslararası Film Festivali, Aday Gümüş Ayı

Aday En İyi Film Generation 14plus

2020 Berlin International Film Festival Nominated, Crystal Bear

Generation 14plus – Best Film

*2020 Sofya Uluslararası Film Festivali, Aday Büyük Ödül

En İyi Senaryo Ödülü

2020 Sofia International Film Festival, Nominated, Grand Prix

Winner, Best Screenplay

*Sundance Film Festivali, Jüri Büyük Ödülü

Sundance Film Festival, Winner, Grand Jury Prize

*2020 Antalya Altın Portakal Film Festivali, Uluslararası Uzun Metraj Film Yarışması

En İyi Yönetmen Ödülü

2020 Antalya Golden Orange Film Festival International Feature Film Competition Award

Winner, Best Director

*2020 Pyeongchang Uluslararası Barış Film Festivali Aday, Uluslararası Uzun Metraj Film Yarışması

2020 Pyeongchang International Peace Film Festival International Feature Film Competition

10. ULUSLARARASI ALTIN TERAZİ UZUN METRAJ FİLM YARIŞMASI

10th INTERNATIONAL GOLDEN SCALE FEATURE FILM COMPETITION

1- Dünyanın Damarları

Adern der Welt

DCP / Renkli Color / 96′

Moğolca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Mongolian with Turkish and English subtitles

Almanya / Moğolistan, 2020

Germany / Mongolia, 2020

Yönetmen Director

Byambasuren Davaa

Moğol bozkırlarının ortasındaki bir ilde 11 yaşındaki Amra, annesi Zaya, babası Erdene ve küçük kız kardeşi Altaa ile geleneksel bir göçebe hayatı yaşar. Zaya sürüyle ilgilenirken, Erdene tamirci olarak çalışır ve yerel pazarda Zaya’nın ev yapımı peynirini satar. Uluslararası maden şirketlerinin altın çıkarmak için yaptığı kazılarla doğal yaşamı tahrip etmeleri, verdikleri zararlar nedeniyle bu barışçıl yaşamları tehdit altındadır. Erdene, uluslararası şirketlere karşı çıkan göçebelerin lideridir. Göçebeleri şirketlerin teklif ettiği tazminatları kabul etmemeleri için ikna etmeye çalışır. Amra’nın babasının trajik bir araba kazasında ölmesinin ardından annesi göçebe hayatından vazgeçip bozkırlardan şehre taşınmak ister. Ancak Amra bunu reddeder. 11 yaşında bir çocuğun yapabilecekleri ve zekası ile babasının maden şirketlerine karşı olan mücadelesini devam ettirmeye çalışır.

Veins of the World

In a province in the middle of the Mongolian steppe, 11-year old Amra lives a traditional nomad life with his mother Zaya, father Erdene and little sister Altaa. While Zaya takes care of the flock, Erdene works as a mechanic and sells Zaya’s homemade cheese at the local market. Their peaceful routine is threatened by the encroachment of international mining companies, digging for gold and devastating the natural habitat. Erdene is the leader of the last nomads opposing them, and tries to unite and convince his comrades not to accept the compensations the companies have offered. But after Amra’s father dies in a tragic car accident, his mother wants to give up the nomad life and trade the steppe for the city. But Amra refuses and tries to carry on his father’s David vs. Goliath fight with his cleverness and the tools of an 11-year-old boy.

*2020 Berlin Uluslararası Film Festivali, Aday Gümüş Ayı

Aday En İyi Film Generation 14plus

2020 Berlin International Film Festival Nominated, Crystal Bear

Generation Kplus – Best Film

2- Ektiğimiz Tohumlar

Les Graines Que L’on Sème

DCP / Renkli Color / 77′

Fransızca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

French with Turkish and English subtitles

Fransa, 2020

France, 2020

Yönetmen Director

Nathan Nicholovitch

Okulun duvarına yapıştırılan “MAKRON GİTMELİDİR” etiketinin bedelini ölümle ödeyen Chiara dışa dönük ve sosyal bir gençtir. Kilisede ve daha sonra mezarlıkta onu onurlandırmak için övgüler için birbiri ardına gelir.

The Seeds We Sow

Chiara was an extroverted and sociable teenager: at church and then at the communal cemetery, tributes from her family and classmates came one after the other to honour the one who paid for her death with a «MACRON MUST QUIT» tag affixed on a wall at his high school.

*2020 Cannes Film Festivali, Acid

2020 Cannes Film Festival, Acid

*2020 Hamburg Film Festivali

2020 Hamburg Film Festival

3- Kolektif Suç

Un Crimen Comun

DCP / Renkli Color / 96′

İspanyolca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Spanish with Turkish and English subtitles

Arjantin, 2020

Argentina, 2020

Yönetmen Director

Francisco Márquez

Cecilia üniversitede sosyoloji öğretmenidir. Fırtınalı bir gecede, fakir bir genç olan hizmetçisinin oğlu, Kevin çaresizce evinin kapısını çalar. Dehşete kapılan kadın, kapıyı açmaz. Ertesi gün polis tarafından öldürülen Kevin’ın cesedi nehirde bulunur. Cecilia, genç adama ilişkin hayaller görmeye başlar. Çaresizce bunu unutmaya ve hayatına devam etmeye çalışan kadın adeta hayalete dönmüştür.

A Common Crime

Cecilia is a sociology teacher at the University. One stormy night, Kevin, a poor young man, the son of her maid, desperately knocks on the door of her house. Terrified, she doesn’t open. The next day, Kevin’s body shows up floating in the river, murdered by the police. Cecilia begins to be haunted by the young man’s ghost. Disturbed, she tries to forget him and go on with her life, but now it seems she is the ghost.

*2020 Berlin Uluslararası Film Festivali, Panorama

2020 Berlin International Film Festival, Panorama

4- Teslimiyet

Submissao

DCP / Renkli Color / 117′

Portekizce; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Portuguese with Turkish and English subtitles

Portekiz, 2020

Portugal, 2020

Yönetmen Director

Leonardo António

Lucia, kocası tarafından tecavüze uğrar ve ona karşı dava açar. Kocasını mahkemeye çıkarmak için Portekiz hukuk sistemi ile savaşırken hamile olduğunu öğrenir. Dava, Lucia’nın bir erkeğin dünyasındaki kadını temsil ettiği kapalı oturumda gerçekleşir. Konu: evlilikte tecavüz ve fuhuş.

Submission

Lucia is raped by her husband and presses charges against him. While fighting the portuguese legal system to get her husband in court, she finds out she is pregnant. The case takes place in closed session wherein Lucia represents the woman in a man’s world – the subject is rape and prostitution in marriage.

*2020 Tallinn Black Nights Film Festivali Resmi Seçki Yarışma

2020 Tallinn Black Nights Film Festival Official Selection Competition

*2020 Stony Brook Film Festivali

2020 Stony Brook Film Festival

5- Uyuşturucu Kuryesi Çocuklar

DCP / Renkli Color / 90′

İngilizce; Türkçe altyazılı

English with Turkish subtitles

İngiltere, 2019

UK, 2019

Yönetmen Director

Henry Blake

On dört yaşındaki Tyler Hughes, omuzlarında dünyanın yükünü taşımaktadır. Doğu Londra’da gaddar sınıf arkadaşları tarafından dışlandığı ve zorbalığa uğradığı bir Öğrenci Yönlendirme Birimi’ne katılır. Evde de küçük kız kardeşi Aliyah’a bakar ve rahatlamak için fırsatı yoktur. Geceleri çalışan annesi meşgul ve umursamazdır. Toni, işini kaybettiğinde ailesini çaresiz bir mali duruma sokar. Tyler’ı şehir dışında uyuşturucu ticareti için çocukları hedef alan ve yetiştiren bir “işveren” olan Simon’a karşı savunmasız bırakır.

County Lines

Fourteen-year-old Tyler Hughes has the weight of the world on his shoulders. He attends

a Pupil Referral Unit (PRU) in East London where he is isolated and bullied by his brutish

classmates. There is no relief at home where he looks after his younger sister Aliyah as

his mother, Toni, who works nights, is preoccupied and neglectful. When Toni loses her

job she thrusts the family into a desperate financial situation, leaving Tyler vulnerable to

Simon – a “recruiter” who targets and grooms children to promote his drug dealing

enterprise out of the city.

*2019 BFI Londra Film Festivali

2019 BFI London Film Festival

*2019 Cambridge Film Festival, En İyi Film, Genç Jüri Ödülü

2019 Cambridge Film Festival, Winner Best Film – Young People’s Jury Award

*2020 Tallinn Black Nights Film Festivali JF Çocuk Hakları

2020 Tallinn Black Nights Film Festival JF Children’s Rights

6- Yabancı

Namo

DCP / Renkli Color / 90′

Farsça, Kürtçe, Türkçe; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Persian, Kurdish, Turkish with Turkish and English subtitles

İran, 2020

Iran, 2020

Yönetmen Director

Nader Saeivar

Mahalle halkı, sıradan bir İran mahallesinde her gün arabalarını park etmeye başlayan iki gizemli yabancının ulusal güvenlik biriminden olduğundan şüphelenir. Her biri izlenmeleri için bir neden olduğunu düşündüğünden mahalleyi güvensizlik ve bir paranoya dalgası kaplar. Gerçek hedefin mahalleye yeni taşınmış Kürt öğretmen Bahtiyar olduğunu düşünen komşular, mahalleyi terk etmesi için ona baskı yaparlar.

Alien

Two mysterious strangers in a car, who begin to park daily in an otherwise ordinary Iranian neighborhood and are suspected to be national security, unleash a wave of paranoia and distrust among the neighbors, as each feels they have reasons to be watched.

The neighbors collectively suspect, however, that the main target for the surveillance is Bakhtiar, a Kurdish teacher, a newcomer and a foreigner, and attempt to pressure him into giving himself up or leave the neighborhood.

*2020 Berlin Uluslararası Film Festivali, Aday, En İyi İlk Uzun Metraj Ödülü

2020 Berlin International Film Festival, Nominated, Best First Feature Award

*2020 Hong Kong Uluslararası Film Festivali, Aday Golden Firebird Ödülü

2020 Hong Kong International Film Festival, Nominated, Golden Firebird Award

Genç Sinema, En İyi Erkek Oyuncu Ödülü

Winner, Young Cinema Competition

*2020 Taormina Uluslararası Film Festivali, En İyi Erkek Oyuncu Ödülü

2020 Taormina International Film Festival Winner, Best Actor

7- Yaşamak

Leben

DCP / Renkli Color / 109′

Türkçe ve Almanca; İngilizce altyazılı

Turkish and German with English subtitles

Türkiye, 2020

Turkey, 2020

Yönetmen Director

Erkan Karabağ, Talip Karamahmutoğlu

Babasının ölümden sonra annesi ile birlikte Almanya’da yaşayan Cemal’in annesinin psikolojisi bozulmuş, maddi sorunlar yaşamaktadırlar. Öğretmeni Cemal’in daha iyi bir yaşamı olması gerektiğini düşünerek sosyal hizmetleri arar. Annesi tedavi olurken kurumda kalan Cemal, annesinin intihar girişimi sonrasında Almanya’nın başka bir bölgesindeki koruyucu aileye verilir.

Yeni ailesinin komşusu olan yaşlı, hasta ve huysuz olan Garry ile bir dostluk kurar. Ama tüm hayali İstanbul’a annesinin yanına gitmektir.

Live

Cemal’s mother, who lives in Germany with her mother after her father’s death, experiences

psychological problems and struggles with financial issues. His teacher calls social services,

thinking that Cemal deserves to have a better life. Cemal, stays in the institution while his

mother is being treated however, he is given to a foster family in another region of Germany

after his mother’s suicide attempt.

He forms a friendship with Garry, the old, sick, and grumpy neighbor of his new family. But his only dream is to go to his mother in Istanbul.

*10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali, Dünya Prömiyeri

10th International Crime and Punishment Film Festival, World Premier

8- Yaşlı Kadın

69 Sae

DCP / Renkli Color / 100′

Korece; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Korean with Turkish and English subtitles

Güney Kore, 2019

South Korea, 2019

Yönetmen Director

Sun-ae Lim

69 yaşında bir kadın olan Hyo-jeong, erkek bir bakıcı tarafından tecavüze uğrar. Kendisiyle birlikte yaşayan Dong-in’e bunu bildirir ve polise rapor verir. Ama polis de dahil olmak üzere çok az kişi sözlerine inanır. Çoğu insan, bu yakışıklı genç adamın gerçekten bunu yapıp yapmayacağını sorgular. Sadece Hyo-jeong’u çok seven Dong-in, onu bu adaletsizliktenkurtarmaya çalışır ama kendisi bile ona tüm kalbiyle güvenmekte zorlanır.

Bu arada, bakıcı bunun rızaya dayalı bir cinsel ilişki olduğunu iddia eder ve mahkeme bakıcı hakkındaki tutuklama kararını reddeder. Şimdi Hyo-jeong kendi başına bir plan yapmaktadır.

An old Lady

Hyo-jeong, a 69-year-old woman, is raped by a male caregiver. She informs it to Dong-in who lives with her and reports to the police but few people, including the police, are willing to believe her words. Most people question whether that handsome young man really would have done so. Only Dong-in, who loves Hyo-jeong dearly, is cooing to free her from her injustice but even himself feels difficult to trust her wholeheartedly.

Meanwhile, the male caregiver claims that it was a consensual sexual relationship and the court rejects the arrest warrant on the caregiver. Now Hyo-jeong is up to a plan by herself.

*2019 Busan International Film Festivali, Aday Yeni Akımlar Ödülü

2019 Busan International Film Festival, Nominated, New Currents Award

10. ULUSLARARASI ALTIN TERAZİ KISA METRAJ FİLM YARIŞMASI

10thINTERNATIONAL GOLDEN SCALE SHORT FILM COMPETITION

1- 62-84 Anlaşılmadı Merkez

DCP / Renkli Color / 15’

Türkçe; İngilizce altyazılı

Turkish with English subtitles

Türkiye, 2020

Turkey, 2020

Yönetmen Director

Timuçin İpekusta

Koca şiddetinden kaçan bir kadın, aşçılık yaparak hayata tutunmaya çalışan bir trans birey ve intiharın eşiğindeki kaçak bir göçmenin bir gecede birleşen ve tehdit altına giren hayatları.

62-84, I Didn’t Copy That, HQ

Lives which get merged and get under threat over a night of a women who escapes from her husband’s violence, a transgender person who tries to stay alive by working as a cook and an illegal immigrant who is on the verge of suicide

2- Arzu

Türkçe, İngilizce altyazılı

Turkish with English subtitles

Türkiye / Azerbaycan, 2020

Turkey / Azerbaijan, 2020

Yönetmen Director

Rufat Alizade

Savaş sırasında Arzu elinden kaçırdığı balonunun peşine düşer ve balonu ararken annesi de onu aramaktadır. Savaş tüm şiddetiyle devam ederken Arzunun aklında sadece balonu vardır. Bir askerin yardımıyla ağacın dalına takılan balonuna kavuşur ve eve doğru koşar. Annesiyle birlikte düşman askerlerinden gizlenirken eve baskın yapılır ve köydeki tüm balonlar göğe yükselir.

Arzu

During the war, Arzu chases her balloon which she’s lost. When she was searching for the balloon, her mother was looking for her. When the war was continuing with all its violence, all Arzu had in her mind was her balloon. Arzu regains her balloon, which got caught to a tree’s branch, with the help of a soldier and runs home. While Arzu and her mother hide themselves from the enemy soldiers, the house gets raided and all of the balloons in the village rise to the sky.

3- Ayrık Otu

DCP / Renkli Color / 10′

Türkçe; İngilizce altyazılı

Turkish with English subtitles

Türkiye, 2019

Turkey, 2019

Yönetmen Director

Doğuş Minsin

Aytuğ yaşadıklarından sonra bir kırılma noktasına gelmiştir. Ya toplumun onun için sunduğu hayatı reddedip yaşamını sonlandıracaktır ya da kendi istediği gibi yaşamayı seçip toplumu karşısına alacaktır.

Wild Grass

After all he had experienced, Aytuğ has come to the turning point of his life. Either he’ll refuse the life which society offers him and end his life, or he’ll choose to live as he wishes and stand against the society.

4- Emziğimi Kim Çaldı?

DCP / Renkli Color / 3.49′

İtalya, 2020

Italy, 2020

Yönetmen Director

Sedighe Sharifi Dahaji

“Emziğimi Kim Çaldı?” rotoskopik bir teknikle yapılmış, günümüz dünyasının insan sorunlarına gerçeküstü bir bakış sunan kısa bir filmdir. Filmin dünyanın her yerinden insana gösterimini mümkün kılmak için karakterlerin yüzleri yoktur.

Bu sorunları entelektüel gelişimi ile daha iyi anlayan ve emziğin tüm dünyası olduğu çocukluğuna dönmek isteyen bir adamı anlatmaktadır. Adam dünyada barış olmasını ve eksorunlar çıkmamasını dilemektedir.

Who Has Stolen My Pacifier?

“Who Has Stolen My Pacifier?” is a short film, made with a rotoscopic technique, which has a surreal look at the human problems of today’s world. The characters are faceless to show the people from all over the world.

This film refers to the changes that man has made voluntarily or involuntarily on earth and which have caused problems for humanity and refers to the fact that we are all born innocent and many aspects of life are not our choice. It shows a man who understands these problems better with his intellectual development and wishes to revert back to his childhood when a pacifier had been his whole world. He asks the world to be at peace and not to add problems to the community.

5- Göründüğü Gibi Değil

DCP / Renkli Color / 9.29’

Rusça; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Russian with Turkish and English subtitles

Rusya, 2019

Russia, 2019

Yönetmen Director

Ivan Zabazhanov

Parkta koşarken, Masha birbirine kelepçeli iki adam bulur. Durum, kimin suçlu kimin suçlu olmadığını anlamasını gerektirmektedir, ancak anlamak çok zordur.

It’s Not Like That

While running in the park, Masha found two men handcuffed to each other. The situation makes her sort out who is guilty and who is not, but it’s too difficult to understand.

6-İnsafsızlık

DCP / Renkli Color / 11’

Farsça; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Persian with Turkish and English subtitles

İran, 2020

Iran, 2020

Yönetmen Director

Sajad Motaharizadeh

Elham, fiziksel durumu iyi olmayan müşterilerinden birinin ikinci doğumunu engellemeye çalışan bir sosyal hizmet uzmanıdır ancak bu doğumu yaptırma riskini almak zorunda kalır.

Private Execution

Elham is a social worker who tries to prevent a second delivery from one of her clients, who is not in good physical condition, but this helper is forced to take the risk of giving birth.

7- İnsiyak

DCP / Renkli Color / 13.35’

Türkçe; İngilizce altyazılı

Turkish with English subtitles

Türkiye, 2019

Turkey, 2019

Yönetmen Director

Mustafa Kemal Altıner

Bir asker nerede olduğunu bilmediği bir ormanın ortasında uyanır ve elinde kalan teçhizatla yaşamını devam ettirmek için çevresini keşfe çıkar. Bu esnada düşman olduğunu düşündüğü bir askerin kendisine yaklaştığını fark eder ve sonunu kestiremeyeceği bir döngünün içine düşer.

Instinct

A soldier wakes up in the middle of a forest which’s whereabouts is unknown and he starts to explore his surroundings to survive with the equipment he has left. Suddenly, he realizes that a soldier whom he thinks is the enemy is approaching and he falls in a loop which he can’t predict the end.

8- Kapşonlu

DCP / Renkli Color / 7’

İspanyolca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Spanish with Turkish and English subtitles

Kolombiya, 2020

Colombia, 2020

Yönetmen Director

Cristian Marín

“Kolombiya ulusal protestosunun manifestosu temel alınmıştır”.

21 Kasım 2019

David ve Camila, Felipe’nin gelmesini beklerken protestoya birlikte gitmeye hazırlanıyorlar. David, Kolombiya’nın siyasi idealleriyle ilgili bir tartışmanın ortasında kalıyor.

Hooded

“Based on the manifestations of the colombian national protest.

November 21, 2019

David and Camila are preparing to go to the protest together while they wait for Felipe to arrive. David gets involved in the middle of a discussion about Colombia’s political ideals.

9- Mahallenin Bazı Kedileri

DCP / Renkli Color / 20′

Türkçe; İngilizce altyazılı

Turkish with English subtitles

Türkiye, 2019

Turkey, 2019

Yönetmen Director

Emre Sefer

Bahadır bir gün işe arabayla gitmek ister fakat arabayı çalıştırdığı sırada öndeki araca çarpar, panikle olay yerinden uzaklaşır; Bahadır’ın çarptığı araç bir komisere aittir. Bir hanımefendi olayı görür ve peşine düşer. Bahadır yeni memurluğa adım atmışken bu durumun siciline işlemesinden korkar, Hanımefendi’yi şikâyetlerinden vazgeçirmeye çalışır.

Some Cats of the Neighborhood

Bahadır wants to go to work with his car but as he moves, he hits a car, fleets the area with panic. The car hit by the Bahadır belongs to a police officer. A lady sees the incident and pursues it. Bahadır is afraid this incident will be processed to his criminal record, just when he’s started to work as an officer. He tries to convince the lady to withdraw her complaint.

10- Yara

DCP / Renkli Color / 16.30’

Türkçe; İngilizce altyazılı

Turkish with English subtitles

Türkiye, 2020

Turkey, 2020

Yönetmen Director

Onur Güler

Doktor Bahar, oğlu Mert’in doğum günü kutlaması sırasında aldığı telefonla, ölüm raporu hazırlamak için yaşlı bir adamın evine gider. Bu görev, Bahar için mesleki rutin gibi görünse de gelininin itirafıyla rutin olmaktan çıkıp Bahar’ı vicdanı ve kariyeri arasında bırakır.

The Hurt

Doctor Bahar receives a phone call during her son Mert’s birthday and goes to an old man’s home to prepare a report for death. This task may seem like a professional routine for Bahar, but it turns into something else with the confession of the bride that leaves Bahar between her conscience and her career.

ADALET TERAZİSİ

THE SCALE OF JUSTICE

1- Almanca Dersi

Deutschstunde

DCP / Renkli Color / 125′

Almanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

German with Turkish and English subtitles

Almanya, 2019

Germany, 2019

Yönetmen Director

Christian Schwochow

İkinci Dünya Savaşı’ndan hemen sonra Almanya. Genç tutuklu evinde kalan Siggi Jepsen, “Görev Sevinci” üzerine bir makale yazmak zorundadır. Bir türlü yazmaz. Ertesi gün, ceza olarak atıldığı hücrede aynı alıştırmayı yapmak zorundadır ve zincirlerini kırmış gibi Kuzey Almanya’daki küçük bir köyde kendisini tamamen görevlere adayan bir polis memuru ve köyünyetkililerinden olan babası Jens Ole Jepsen’e ilişkin anılarını yazar.

Savaş sırasında babası, çocukluk arkadaşı Ekspresyonist sanatçı Max Ludwig Nansen’e, Ulusal Sosyalistler tarafındanzorla getirilen resim yasağını uygulamak zorunda kalır. Onu titizlikle denetler ve 11 yaşındaki Siggi’nin kendisine yardım etmesini ister. Ancak Nansen direnir ve aynı şekilde kendisi için bir oğul gibi olan Siggi’nin yardımını ister. İki adam arasındaki çatışma sürekli artar ve Siggi arada kalır. ‘Uyum mu yoksa direnç mi?’ sorusu Siggi için belirleyici hale gelir.

The German Lesson

Germany, just after the Second World War. Siggi Jepsen, a young man in juvenile detention, has to write an essay on “The Joys Of Duty”. He can’t get started, the paper stays blank. When he has to repeat the exercise the next day, this time in a cell as punishment, he writes his memories like a man possessed. Memories of his father Jens Ole Jepsen, a police officer who was one of the authorities in a small, north-German village and dedicated himself totally to the duties of office. During the war he had to deliver a ban on painting to his childhood friend, the Expressionist artist Max Ludwig Nansen, imposed on him by the National Socialists. He oversees it meticulously and Siggi, 11-years-old, is told to help him. But Nansen resists – and likewise builds on Siggi’s help, who is like a son for him. The two men’s conflict continually escalates – and Siggi stands between them. Fitting in or resistance? This becomes the decisive question for Siggi.

* 2019 Zürih Film Festivali

2019 Zurich Film Festival

*2019 Tallinn Black Nights Film Festivali

2019 Tallinn Black Nights Film Festivali

*2019 Hamburg Film Festivali, Aday, En İyi Film

2019 Hamburg Film Festival, Nominated Best Feature

*2020 Bavarian Film Ödülleri,En İyi Görüntü

*2020 Bavarian Film Awards, Winner Best Cinematography

2- Baba

Otac

DCP / Renkli Color / 120′

Sırpça; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Serbian with Turkish and English subtitles

Sırbistan / Fransa / Almanya / Slovenya / Hırvatistan / Bosna Hersek, 2020

Serbia / France /Germany /Slovenia / Croatia / Bosnia and Herzegovina, 2020

Yönetmen Director

Srdan Golubović

Sırbistan’da küçük bir kasaba. Gündüz işçi olarak çalışan ve iki çocuk babası olan Nikola’dan, yoksulluk ve açlık karısını çaresiz bir davranışa sürükledikten sonra çocuklarını sosyal hizmetlere bırakması istenir. Yetiştirilmeleri için yeterli koşulları sağlayana kadar, çocuklar koruyucu aileye yerleştirilecektir. Nikola’nın en iyi çabalarına ve çok sayıda başvurusuna rağmen, sosyal hizmetler merkezinin başkanı çocuklarını geri vermeyi reddeder ve durum umutsuz görünür. Ancak Nikola yerel yönetimin yolsuzluk yapabileceğini keşfettiğinde, Sırbistan’ı boydan boya yürüyerek davasını doğrudan Belgrad’daki ulusal bakanlığa götürmeye karar verir. Her şeye rağmen, sevgi ve umutsuzlukla teşvik edilen bu baba, adaletten ve çocuklarını büyütme hakkından vazgeçmeyi reddeder.

Father

A small town in Serbia. Nikola, day laborer and father of two, is ordered to give up his children to social services after poverty and hunger drive his wife to commit a desperate act. Until he can provide adequate conditions for their upbringing, the children will be placed in foster care. Despite Nikola’s best efforts and several appeals, the head of the social services centre refuses to return his children and his situation seems hopeless. But when Nikola discovers the local administration may be corrupt, he decides to travel across Serbia on foot and take his case directly to the national ministry in Belgrade. Against all odds and driven by love and despair, this father refuses to give up on justice and his right to raise his children.

*2020 Berlin Uluslararası Film Festivali, Panorama Seyirci Ödülü – Ekümenik Jüri Ödülü

2020 Berlin International Film Festival, Won, Panorama Audience Award Won Prize of the Ecumenical Jury

*2020 Calgary Uluslararası Film Festivali, En İyi Uzun Uluslararası Uzun Metraj

Calgary International Film Festival, Won Best International Feature

*2020 FEST Uluslararası Film Festivali, Stella Artois Ödülü

FEDEORA Jüri Özel Ödülü

2020 FEST International Film Festival Stella Artois Prize,

Won, Best Film FEDEORA Jury Award

*2020 Sofya Uluslararası Film Festivali, Aday Büyük Ödül Balkan Yarışması

2020 Sofia International Film Festival,Nominated, Grand Prix Balkan Competition

*2020 Avrupa Film Ödülü Resmi Seçti

2020 European Film Award Official Selection

3- Barış Gelini: “PIPPA BACCA”

Sono Innamorato Di Pippa Bacca

İtalyanca, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Italian, English with Turkish, English subtitles

İtalya / Kanada, 2020

Italy / Canada, 2020

Yönetmen Director

Simone Manetti

Pippa Bacca olarak bilinen Giuseppina Pasqualino di Marineo, 34 yaşında İtalyan bir sanatçıydı. Savaşlarda yer alan 11 ülkeyi başka bir performans sanatçısı Silvia Moro ile birlikte otostop çekerek geçmişlerdi. Her ikisi de gelinlikleriyle yola koyulmuşlardı.

Bu yaptıklarının barış ve güven için bir mesaj olmasını istiyorlardı. “Başkalarına güvenirseniz sadece iyi şeyler alırsınız. Bu yolculuk bunu kanıtlamak için bir performanstır” diye ön görüyorlardı. İki sanatçı birçok ülkeyi birlikte otostop çekerek geçtiler ve sonra İstanbul’da bir süreliğine ayrılmaya karar verdiler. Daha sonra yeniden buluşacaklardı. Pippa, İstanbul’da yalnız başına kaldığı andan sonra kimse ondan bir daha haber alamadı.

I am in love with “PIPPA BACCA”

Giuseppina Pasqualino di Marineo, better known as Pippa Bacca, was a 34 years old Italian artist. She crossed 11 countries involved in wars, hitchhiking with another Milanese artist, Silvia Moro, both wearing a wedding dress. “This was a performance for peace, trust and hoping to prove that if you rely on others, you’ll receive good things only.”

After travelling many roads, the two artists decided to split for a while in Istanbul, planning to meet again in Byblos. Pippa left then, alone, and nobody heard from her again.

*2020 37th Torino Film Festivali Gli Occhiali Di Gandhi Ödülü

2020 37th Torino Film Festival Gli Occhiali Di Gandhi Award

4- Şarlatan

Šarlatán

DCP / Renkli Color / 118′

Çekçe; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Czech with Turkish and English subtitles

Çek Cumhuriyeti / İrlanda / Slovakya / Polonya, 2020

Czech Republic / Ireland / Slovakia / Poland, 2020

Yönetmen Director

Agnieszka Holland

Çek şifacı Jan Mikolašek’inki gibi, iyi ve kötü arasındaki ince çizgide ilerleyen, büyük başarısının korkunç sırları maskelediği az sayıda hikaye vardır. Mikolášek, ateşkes sırasında, Nazi ve Komünist dönemlerin ünlülerini “idrar teşhisi” konusundaki esrarengiz ustalığıyla tedavi ederek ün ve servet kazanır. Ancak iyileştirme tutkusu; zalimlik, sadizm ve yalnızca bir kişinin bastırabileceği (asistanı František) aşk için bir yetersizlik hissiyle aynı kaynaktan beslenmektedir. Gösteriye benzeyen duruşma, bu sırları açığa çıkarmak ve onu mahvetmekle tehdit ederken, Jan’ın ikilemi olan kaderi ile hayatının tek aşkı arasındaki denge son bir teste tabi tutulur. Yüzyılın kendisi kadar katmanlarla dolu kişisel bir hikaye ve bir kişinin çağrısını sorgulamadan takip etmenin ödettiği bedelin bir yansıması.

Charlatan

Few true stories tread the thin line between good and evil as precariously as that of Jan Mikolášek, a 20th century Czech herbal healer whose great success masked the grimmest of secrets. Mikolášek won fame and fortune treating celebrities of the interwar, Nazi, and Communist eras with his uncanny knack for “urinary diagnosis”. But his passion for healing welled up from the same source as a lust for cruelty, sadism, and an incapacity for love that only one person could ever quell – his assistant, František. As a show trial threatens to pry open these secrets and undo him, Jan’s dichotomies are put to a final test, with the fate of his life’s only love in the balance. A personal tale as replete with twists as the century itself, and a reflection on the price one pays for single-mindedly following one’s calling.

*2020 Berlin Uluslararası Film Festivali – Özel Gala

2020 Berlin International Film Festival – Special Gala

*2020 Sofya Film Festivali Bugünün Sineması

2020 Sofia Film Festival Cinema Today

*2020 Pyeongchang Uluslararası Barış Film Festivali, Spectrum

2020 Pyeongchang International Peace Film Festival, Spectrum

*2020 Transilvanya Uluslararası Film Festivali, Supernova

2020 Transylvania International Film Festival, Supernova

*2020 Avrupa Film Ödülü Resmi Seçti

2020 European Film Award Official Selection

* Oscar 2021 Çekya Resmi Aday

Oscars 2021 Czech Official Submission

5- Ve Dönüp Duruyoruz Öylece…

Ve Ma dore Mikonim …

DCP / Renkli Color / 26’

Farsça, Türkçe; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Persian and Turkish with Turkish and English subtitles

İran / Türkiye, 2017

Iran / Turkey, 2017

Yönetmen Director

Farhad Eivazi

Bu belgesel rahat bir hayata ulaşmak umuduyla, Avrupa’nın kapısı olarak gördükleri Türkiye’ye gelmeye çalışan Afgan göçmenlerin hikayesidir. Türkiye’de hayal bile edemedikleri farklı bir dünya ile karşılaşırlar. Şimdi Avrupa ya da Amerika’ya gitmek için yasal ya da yasal olmayan yollarla, denizden insan kaçıranlarla sınırları geçmek için farklı bir mücadele onları beklemektedir.

And Still We Review…

This documentary short movie is about Afghan immigrants who make their way to Turkey through the European gateway. But in Turkey they face a different world that they had never imagined. Now they have different challenges for going to Europe or State by choosing the legal and illegal ways, smuggling across the borders by sea.

* 2020 Picasso Einstein Buddha Uluslararası Film Festivali, En İyi Yönetmen

2020 Picasso Einstein Buddha International Film Festival, Won Best Director

10. ULUSLARARASI SUÇ VE CEZA FİLM FESTİVALİ AKADEMİK PROGRAMI

BEN MASUMUM

“Suçluluğu hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.”

20-26 KASIM 2020

10th INTERNATIONAL CRIME AND PUNISHMENT FILM FESTIVAL

ACADEMIC PROGRAM

I AM INNOCENT

“Everyone has the right to be presumed innocent until proved guilty.”

20-26 NOVEMBER 2020

İSTANBUL

BİRİNCİ GÜN / FIRST DAY

20.11.2020 CUMA/ FRIDAY

Giriş/ Login: 08.30-09.00

AÇILIŞ KONUŞMALARI/OPENING SPEECHES 09.00 – 09.15

Açılış Oturumu / Opening Session 09.15-10.15

Adem Sözüer

Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali Başkanı / International Crime and Punishment Film

Festival President

Vuslat Dirim

Yargıtay 13. Ceza Dairesi Başkanı / President of the 13 th Criminal Chamber of the Supreme

Court

İzzet Özgenç

Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Türk Ceza Hukuku Uygulama ve Araştırma

Merkezi Müdürü / Director of Turkish Criminal Law Application and Research Center at the

Law Faculty of Hacı Bayram Veli University

Cumhur Şahin

Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı / Dean of Hacı Bayram Veli

University Law Faculty

Ara/Break 10.15 – 10.30

1.Oturum/ 1 st Session 10.30 – 11.50

Stephen Thaman

Presumption of Innocence and Assuring the Impartiality of the Trial Court / Masumiyet

Karinesi ve İlk Derece Mahkemesinin Tarafsızlığını Sağlama

Cristian Dumitru Miheş

The Witness’s Right to Silence. Myth or Fact? / Tanığın Susma Hakkı. Efsane mi yoksa

Gerçek mi?

Aart Hendriks

Right to a Fair Trial During the Pandemic Period / Pandemi Döneminde Adil Yargılanma

Hakkı

Ara/Break 11.50 – 12.00

Suç ve Ceza Film Festivali Akademik Onur Ödül Töreni ve Paulo Pinto de

Albuquerque’nin Masumiyet Karinesi Konulu Konferansı /Crime and Punishment Film

Festival Academic Awards Ceremony and Paulo Pinto de Albuquerque’s Conference on

Presumption Innocence 12.00-13.30

Ara/Break 13.30 – 14.00

2.Oturum/ 2 nd Session 14.00 – 15.20

Edward Johnston

The Dwindling Fair Trial: Silence, Pre-Trial Disclosure and Self-Incrimination / Adil

Yargılamanın Önemini Kaybetmesi: Susma, Ön Yargılama Aydınlatması ve Kendi Aleyhine

Suçlama

András Hárs

Comparative Overview of Cases Concerning Domestic Violence in the Practice of the

European Court of Human Rights / Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Uygulamasında Aile İçi

Şiddetle İlgili Davalara Karşılaştırmalı Genel Bakış

Murat Ceyhan

Preventive Detention and Connotation of “Innocence” Surrounding the Right to Liberty /

Önleyici Gözaltı ve Hürriyet Hakkı Çerçevesinde “Masumiyetin” Anlamı

İKİNCİ GÜN/SECOND DAY

23.11.2020 PAZARTESİ/MONDAY

Giriş/ Login: 08.45-09.00

3.Oturum/ 3 rd Session 09.00 – 10.20

Murat Önok

Ceza Hukuku ve Meslek Etiği Bağlamında Basının Adli Haberleri Verme Hakkıyla Masumiyet

Karinesi Arasındaki İlişki / The Relationship Between the Press’ Right to Make News and the

Presumption of Innocence in the Context of Criminal Law and Professional Ethics

Ferhat Canbolat / Günhan Gönül Koşar

Özel Yaşama Saygı Gösterilmesi Hakkının Basın Tarafından İhlalinde Avrupa İnsan Hakları

Mahkemesi’nin Yerleşik İçtihatlarında Türk Hukukuna Katkı Sağlayabilecek

Hususlar/Lessons for Turkish Law from the Case Law of the European Court of Human

Rights in Breach of Privacy by Media

Ümit Kılınç

Masumiyet karinesi ve basın özgürlüğü: AİHM içtihatlarında çatışan iki hak / Presumption

of innocence and the freedom of the press: two rights in conflict in the ECtHR case law?

Ara/Break 10.20 – 10.30

4.Oturum/ 4 th Session 10.30 – 11.50

Uğur Ersoy

Basit Yargılama Usulü v. Adil Yargılanma Hakkı / The Simplified Proceeding v. The Right to

a Fair Trial

Ercan Yaşar

Seri Muhakeme Aklanma Hakkı ve Etkin Soruşturma Gerekliliği / Accelerated Proceedings,

Presumption of Innocence and Effective Investigation Requirement in Turkish Criminal

Procedure Law

Ezgi Cankurt

İddia Pazarlığında Herhangi Bir Zafer Var Mıdır? : Masumiyet Karinesi Bağlamında Kısa

Bir Tartışma. / Is There Any Glory In The Plea Bargaining? : A Brief Discussion In The

Context Of The Presumption Of Innocence

Ara/Break 11.50 – 12.00

5.Oturum/ 5 th Session 12.00 – 13.20

Elif Ergüne

Anayasa Mahkemesi Kararları Işığında Suçlu Sayılmama Karinesinin Hükmün

Açıklanmasının Geri Bırakılması Kararı İle İlişkisi / The Relation Between the Presumption

of Innocence and Deferment of the Announcement of the Verdict In the Light of the

Constitutional Court Decisions

Sertaç Işıka

SEGBİS Uygulamasının Adil Yargılanma Hakkı Bakımından Değerlendirilmesi /Evaluation of

the SEGBİS Application in Terms of the Right to Fair Trial

Mert Ülgen

Adil Yargılanma Hakkı Kapsamında Makul Sürede Yargılanma Hakkı: Galea ve Pavia v.

Malta Davası Işığında Bir Değerlendirme / The Right To Trial Within Reasonable Time

Within The Scope Of The Right To A Fair Trial: An Evaluation In The Light Of The Case Of

Galea And Pavia V. Malta

ÜÇÜNCÜ GÜN/THIRD DAY

24.11.2020 SALI/TUESDAY

Giriş/ Login: 08.45-09.00

6.Oturum/6 th Session 09.00-10.20

Fahri Gökçen Taner

Suçsuzluk Karinesi Karşısında Kabahatler Hukukunda İspat Yükünü Ters Çeviren Karinelere

ve Objektif Sorumluluğa Yer Var Mı? / Are There Any Place to Presumptions Which Reverses

The Burden of Proof And to The Objective Liability in Misdemeanours Law?

Ali Tanju Sarıgül

Şüpheli ve Sanığın Ceza Muhakemesi İşlemlerine Katlanma Yükümlülüğüne Getirilen Sınır-

Nemo Tenetur İlkesi / Limits of Sufferance Obligation of the Suspect and Accused in the

Criminal Proceedings –The Nemo Tenetur Principle

Erdal Yerdelen

Lekelenmeme Hakkı Açısından Soruşturmaya Yer Olmadığı Kararı (Syok) (Cmk M.158/6) /

Decision for the Resolution of the Investigations (DRIS) (Criminal Procedure Law Art. 158/6)

in Terms of the Right Against Self-Incrimination

Ara/Break 10.20-10.30

7.Oturum/7 th Session 10.30-11.50

Valentina Bonini

Presumption of Innocence and Negotiated Justice: Who Waive What? / Masumiyet Karinesi

ve Müzakere Edilmiş Adalet: Feragatin Konusu Nedir?

Zeljko Nikac/ Branko Lestanin

The Role of Serbian Police During the State of Emergency / Olağanüstü Halde Sırp Polisinin

Rolü

İlhan Ömer Koşar

Money Laundering as a ‘Catch-all’ Offence / Bir ‘Torba Suç’ Olarak Kara Para Aklama

Ara/Break 11.50-12.30

8.Oturum/ 8 th Session 12.30-13.50

Laura Spataru-Negura/Claudia Cliza

The Relationship between the Presumption of Innocence and The Prejudicial Statements of

the Domestic Public Authorities Through the Lens of the European Court of Human Rights/

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Gözünden Masumiyet Karinesi ile Yerel Kamu

Otoritelerinin Önyargılı Beyanları Arasındaki İlişki

Ivo Josipović/ Vanda Božić

The Presumption Of Innocence And The Institute Of The Agreement Between Parties In

Croatian Criminal Proceedings – Pro Et Contra / Masumiyet Karinesi ve Hırvatistan Ceza

Muhakemesi Sürecinde Taraflar Arasında Anlaşma Kurumu- Avantajları ve Dezavantajları

Amila Ferhatovic/ Kanita Pruščanović

The Principle of Innocence in Bosnia & Herzegovina’s Criminal Law / Bosna Hersek Ceza

Hukukunda Masumiyet Karinesi

DÖRDÜNCÜ GÜN/FOURTH DAY

25.11.2020 ÇARŞAMBA/WEDNESDAY

Giriş/ Login: 08.45-09.00

9.Oturum/9 th Session 09.00-10.20

Murat Volkan Dülger/ Merve Bakdur/ Onur Özkan

Sosyal Medya ve Suçsuzluk Karinesi / Social Media and Presumption of Innocence

Buket Abanoz

Ceza Muhakemesinde Yapay Zeka ve Tahmin Odaklı Hukuk Teknolojisi Karşısında Adil

Yargılanma Hakkı / The Fair Trial Right Faced with Artificial Intelligence and Predictive

Legal Technology in Criminal Process

Derya Tekin

Türk Ceza İnfaz Hukukunda Birleştirici Ayıplama /Reintegrative Shaming in the Turkish

Penal Execution Law

Ara/Break 10.20 – 10.30

10.Oturum/10 th Session 10.30-11.50

Erkan Sarıtaş

Masumiyet Karinesinden Yararlanma ve Aklanma Hakkı Açısında Ceza Muhakemesinde

Düşme Kararına İlişkin Bazı Meseleler / Some Issues Regarding The Decision Of Dismissal

In Criminal Procedure In Terms Of The Right To Be Innocent And The Right To Demand An

Acquittal Decision

Hazal Algan Canseven

Kanun Yolu Davasında Masumiyet Karinesinin Uygulanmasına İlişkin Değerlendirmeler:

Hükümözlü Tutukluluk Uygulaması ve Olağanüstü Kanun Yolları Aşamasında Masumiyet

Karinesinin Uygulanması / Evaluations Regarding the Application of the Presumption of

Innocence in the Legal Remedy Case: Assessment of the Legal Status of the Person During

Detention Application and Application of the Presumption of Innocence in the Extraordinary

Legal Remedies

Abdullah Batuhan Baytaz

Yargılamanın Yenilenmesinde Kişinin Hukuki Statüsü / Legal Status of the Person During in

the Retrail

Ara/Break 11.50 – 12.00

11.Oturum/11 th Session 12.00-13.20

Cüneyt Yüksel

Uluslararası Adalet Divanı ve İnsan Hakları: Uluslarlararası Adalet Divanı Kararları

Işığında Uluslararası Anlaşmalardan Doğan Bireysel Hakların Kabulü / International Court

of Justice and Human Rights: Admission of Individual Rights Arising from International

Agreements in the Light of International Court of Justice Decisions

Erdem Bafra

Anayasa Mahkemesi ve Danıştay Kararları Işığında Haklarında Kamu Davası Açılanların

İhalelere Katılım Yasağının Hukuki Niteliği ve Süresi / Legal Qualification and Period of

Prohibition from Participation in Tenders for those Against Whom a Public Lawsuit is

Decided to be Filed in View of Constitutional Court and Council of State Decisions

Eren Kalanyuva

Masumiyet karinesine ilişkin AİHM içtihadının Danıştay Kararlarındaki Etkileri Üzerine /The

Impact of the ECtHR Case Law on the Presumption of Innocence on the Council of State

Decisions

BEŞİNCİ GÜN/FIFTH DAY

26.11.2020 PERŞEMBE/THURSDAY

Giriş/ Login: 08.45-09.00

12.Oturum/12 th Session 09.00-10.00

Öğrenci Forumu/Student Forum

Kevser Çetin

Sanal Ortamdaki Linç Kültürünün Masumiyet Karinesi Üzerindeki Etkileri / The Effects of

Lynch Culture on the Presumption of Innocence in the Virtual Platform

Furkan Terzioğlu

Hukuki Realizm Bağlamında Hukuka Aykırı Gerçek Delil / Intrinsic Illegal Evidence in the

Context of Legal Realism

Ara/Break 10.00 – 10.10

13. Oturum/13 th Session 10.10-11.50

Altan Rençber

Vergi Hukukunda Silahların Eşitliği İlkesi: Tebliğ Edilmeyen Vergi Tekniği Raporlarına

İlişkin Durumun Değerlendirilmesi / The Equality Of Arms Principle In Tax Law: Evaluation

Of The Status Regarding Tax Technique Reports Not Notified

Muammer Ketizmen / Arzu Balan

Ceza Yargılaması Sisteminde Temel Dönüşüm: Due Process’ten Suç Kontrolüne / Basic

Transformation In The Criminal Procedure System: From Due Process to Crime Control

Mehmet Maden

İngiltere ve Galler Ceza ve Ceza Muhakemesi Hukukuyla İlgili Olarak Masumiyet Karinesine

İlişkin Bazı Tartışmalar / Some Discussions Concerning the Presumption of Innocence with

regard to Criminal Law and Criminal Procedure Law of England and Wales

İlker Tepe

18. Yüzyıl Alman Ceza Hukukunda Masumiyet Kavrayışının Dönüşümü ve Bu Dönüşümün

Yansımaları / The Transformation of Conception of Innocence in 18th. Century Germen

Criminal Law and Its Reflections

Ara/Break 11.50 – 12.00

14. Oturum/14 th Session 12.00-13.40

Ayşe Yasemin Aydoğmuş

İdari Gözetime Alternatif Yükümlülükler / Alternative Obligations to Administrative Detention

Arzu Balan / İrem Geçmez

Suçlu Olma Karinesi Örneği Olarak Sınır dışı Edilme Kararı / Deport Decision as a Being

Presumption of Guilty

Mine Tan Dehmen

Yabancıların Sınır Dışı Edilmesinde Usulî Güvenceler / Procedural Safeguards Relating to

Expulsion of Aliens

A. Elif Ulusu Karataş

Türk Hukukunda Uluslararası ve Geçici Koruma Statüsü Sahiplerinin Sınır Dışı Edilmesinde

“Geri Gönderme Yasağı”/ Effects of “Non-Refoulment” Principle in the Expulsion of

International and Temporary Protection Holders Under Turkish Law

Ara/Break 13.40-13.50

Kapanış Oturumu / Closing Session 13.50-14.50

Mahmut Koca

Ali Kemal Yıldız

Fatih Selami Mahmutoğlu

Öğrenci Jürisi

10. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali öğrenci jürisi belli oldu. Buna göre jüri üyelerini oluşturan isimler ve öğrenim gördükleri yerler şöyle:

Dilan Ayata

Marmara Üniversitesi

Film Tasarımı

Marmara University

Film Design

Emre Balcık

Marmara Üniversitesi

Radyo, TV ve Sinema

Marmara University

Radio, TV & Cinema

Hüseyin Can Demirkan

Doğuş Üniversitesi

Hukuk

Dogus University

Law

Işılay Embel

İstanbul Bilgi Üniversitesi

İletişim Tasarımı ve Yönetimi

Istanbul Bilgi University

Communication and Design Management

Cihan Koç

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi

İstanbul University Faculty of Law

Bir Cevap Yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.