'ARTURO Uİ’NİN ÖNLENEBİLİR TIRMANIŞI İSTANBUL TURNESİNDE

0

Epik tiyatronun en önemli örneklerinden biri olan ve Brecht’in savaş döneminde yazdığı Arturo Ui’nin Önlenebilir Tırmanışı, tiyatroseverler ile buluşuyor.

“Kişilerin yoktur bir önemi, çerçevedir var eden o dönemi.
Siz de görün resmi değil onu içine alan çerçeveyi.”

enka-kultur-sanat-bulusmalari-nda-brecht-soleni-5629889_1296_o
Brecht’in savaş döneminde yazdığı anti-faşist oyunda, Hitler’in iktidara yürüyüş öyküsü ile ünlü Chicago’lu gangster Al Capone’un öyküsü örtüştürülmüştür.

İktidar ve sermaye günübirlik çıkarlar adına, yasaları çiğneyerek işbirliği yaptığında; ülke siyasetinin, toplumsal düzenin onarılmaz ve geri dönülemez bir baskı rejimine dönüşebileceği gerçeği anlatılır.

Tiyatroadam’ın sekiz oyuncusunun yaklaşık otuz altı farklı kişiyi dönüşümlü bir şekilde oynandığı, müziklerin yine oyuncular tarafından, akapella (insan sesi) olarak yapıldığı, Epik Tiyatro’nun özüne uygun, çağdaş bir yorumla sahneye koyulan bu oyunla, seyirciye, baş döndürücü bir tempo ve coşkuyla, eğlenceli bir biçimle, alışılagelmişin dışında bir tiyatro lezzeti sunmak amaçlanıyor.
aturi

arturi

 

Yazan: Bertolt Brecht
Çeviren: Yücel Erten
Yöneten: Ümit Aydoğdu
Süpervizör: Serdar Akar
Müzik Direktörü: Oktay Köseoğlu
Dekor ve Kostüm Tasarım: Barış Dinçel
Işık Tasarım: Yüksel Aymaz
Afiş/Görsel Tasarım: Elif Ergür
Sahne Amiri: Uğur Aksu
Reji Asistanları: Pelin Abay, Serkan Ilgaz
Işık Kumanda: Baransel Gürsoy
Dekor ve Kostüm Asistanları: Öykü Akarca, Merve Durak
Dekor Uygulama: Halil Taze
Afiş Fotoğfrafları: Kıvanç Niş
Oyun Fotoğrafları: Emre Mollaoğlu
Organizasyon ve Halkla İlişkiler: Yasemin Yeşilgöz

Oynayanlar
,Aşkın Şenol,
,Ayça Koyunoğlu,
,Berk Yaygın,
,Çetin Kaya,
,Deniz Özmen,
,Fatih Koyunoğlu,
,Gökhan Azlağ,
,Neslihan Arslam,

Bir Cevap Yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.